RSS
Film adalah sebuah karya seni yang sangat patut kita hargai dan kita apresiasi. Semoga dunia film di Indonesia makin maju. Enjoy the Alex Blank Blog

BlitzMegaplex Studio


Blitz Studio



BLITZMEGAPLEX

Kehadiran BlitzMegaplex studio di awal tahun 2006 cukup menggebrak pangsa pasar penikmat film dalam negeri, XXI selaku penguasa tunggal/monopoli film untuk di putar di bioskop di paksa untuk tidak lagi memutar film di bioskop seorang diri. Kini Blitz studio mucul dengan menawarkan produk atau paket menonton yang berbeda dengan XXi studio sehingga sedikit banyak konsumen mulai berpindah dengan tidak hanya lagi menonton di XXI studio dan mulai juga untuk menonton film pikihan mereka di Blitz studio.
Blitzmegaplex menawarkan beberapa paket menonton yang berbeda mulai dari studio yang unik, pelayanan yang terkesan muda serta ekxtra paket-paket berbeda yang hanya bisa di nikmati di Blitz studio. Blitz menawarkan beberapa paket andalan yaitu Velvet class, Dining cinema, Satin class, dan penawaran paket lain yang sangat menarik peminat/ kalangan penonton setia di bioskop-bioskop Blitz studio di seluruh

Indonesia. Film yang di tawarkan oleh Blitz studio juga lebih beraneka ragam dan kelebihan utama dari Blitz studio kita tidak perlu repot antri karena jumlah studio di Blitz studio relatif lebih banyak sehingga penonton tidak perlu takut untuk kehabisan tiket jika ingin menonton.



Dining Cinema juga menawarkan sensasi lebih dalam menyaksikan film yang kita tonton. Hanya dengan harga Rp.60.000-Rp.80.000 kita sudah dapat makanan dan memilih menu set yang kita inginkan juga sambil menonton film pilihan kita, semuanya ini hanya bisa kita dapatkan di seluruh
BlitzMegaplex Studio indonesia.

Kelas Satin juga merupakan paket andalan dari Blitz studio disini luas studio jauh lebih luas dan lapang, kita juga bisa bersandar di kursi sofa yang empuk serta meluruskan kaki bahkan mengangkatnya untuk bersantai. Dengan mengeluarkan harga yang sedikit relatif lebih mahal ketimbang harga normal maka kita bisa mendapatkan semua fasilitas mewah ini dan menonton film favorit kita di studio Blitzmegaplex.




LIVE MUSIC. DJ. KARAOKE. CAFE. BILLIARD. GAMING AREA (WII AND XBOX). FUNCTION ROOMS. EVENT HOSTING. FINE DINING. STAGE. DIGITAL MUSIC STORE. MERCHANDISE STORE. ALL THESE ON TOP OF HAVING THE WIDEST SCREENS IN INDONESIA, UP TO
11 SCREENS PER LOCATION, STADIUM SEATING FOR UNOBSTRUCTED VIEW, A THX-CERTIFIED STATE-OF-THE-ART AUDIO SYSTEM, AND A WIDE RANGE OF MOVIES.

ABOUT BLITZ

Blitzmegaplex is a cinema chain that re-defines the movie-going experience, based on three defining characteristics:

  1. We offer a minimum of 8 screens in each location, equipped with the best cinema technology.
  2. More choices of movies: everything from Hollywood blockbusters, world cinema, festival & arthouse productions, Indonesian movies, Indie movies, Anime, and Asian cinema.
  3. A "beyond movies" concept: featuring restaurant/café, live music performances, digital music store, gamesphere, pool, karaoke, function rooms, WiFi areas and blitzShoppe

STRIKING FACTS
Blitzmegaplex received MURI (Museum Rekor Indonesia) award as "the biggest cinema in the country" in 2007.

Blitzmegaplex Paris van Java Bandung reached a record breaking 1,000,000 admissions in only a year after its launch in October 2006.

Blitzmegaplex Grand Indonesia achieved a record of 10.600 admissions in one day during the 2007 summer blockbuster release period (June 2007).

LOCATIONS
Blitzmegaplex has been a phenomenon in Indonesian entertainment industry since its first debut in Bandung, a trend which has continued in Jakarta.

Blitzmegaplex will continuously grow to spread its outlets around strategic locations in big cities nationally.

PARIS VAN JAVA BANDUNG
Opened October 16th, 2006
9 screens, with seating capacity of 2200 total. Covering a 7000 m2 area at the most happening mall in Bandung. Features include: cinema, outdoor stage, café, digital music store, blitzShoppe andPool.

GRAND INDONESIA JAKARTA
Opened March 21st, 2007
11 Screens with a total of 2997 seats. Covering about 8900m2 area, located in the most prestigious area in the heart of Jakarta. Features include: cinema, café with stage, a smoking lounge, a party room, gamesphere, digital music store, blitzshoppe, Satin classes and Satin lounge.

PACIFIC PLACE JAKARTA
Opened November 21st, 2007
8 exclusive screens, with a seating capacity of total 1200. Covering a 6000 m2 area at the busiest business district in Jakarta. Features include: cinema, café, karaoke, smoking lounge, gamesphere, blitzShoppe, digital music store, fine dining restaurant, Velvet classes with Velvet lounges.

MALL OF INDONESIA JAKARTA
Opens July 2008
10 screens, with seating capacity of total 1768. Covering a 6400 m2 area at the most strategic mall in a developing district in Jakarta. Features include: cinema, an exclusive dining cinema, café with stage, blitzshoppe, and a velvet class with a velvet lounge.

SPECIAL SERVICES
Aside of the regular service given in each Blitzmegaplex location, Blitzmegaplex also provides special services such as:

MOVIE SCREENING BOOKINGS (Nonton Bareng)
For corporate bookings, media/clients gathering to private events.

SCREEN AD/BRANDING PACKAGES
Cinema advertising is the most captive and cost effective form of advertising with 3x better recall than TV, radio, and printed materials.

CAFé BOOKINGS
Complete with a variety of buffet menus. Sample events: Indra Bekti and Titi Kamal private birthday parties, etc.

HALL BOOKINGS
For corporate or private functions. Sample events: LPM Femina, Susilo Bambang Yudhoyono Poem Book launching event, NIDJI album launching, Indonesian Film Premiere events, etc.

source: www.blitzmegaplex.com

0 komentar:

Posting Komentar

 
Copyright 2009 Alex Cinema. All rights reserved.
Free WordPress Themes Presented by EZwpthemes.
Bloggerized by Miss Dothy